Thursday, February 1, 2007,9:41 PM
يا بيه ..إحنا بتوووع التااااج
يا مساء الجمال
قاعد أنا لا بيا ولا عليا .., ألاقى العياال صحابى بيقولولى إلحق إلحق .., أنت جالك تاج
قلت لا إله الا الله .., ده أنا ماشى مستقييم وفى حالى ومبزعلش حد ., تكون دى اخرتى .., يجيلى تاج
قلتلهم وبييجى منين التاج ده .., يعنى هو حاجة أبيحة ؟؟.., قالولى روح انت وشوف.., دى إنجـــــــــــــى
هيا اللى بعتتهولك .., قلت بينى وبين نفسى .., وانا اللى كنت فاكرك مؤدبة .., تكون دى اخرتها
بعد كده اصحابى فهمونى انها مش حاجة أبيحة .., معلش بقى يا إنجى ظلمتك .., مهو انا مكنتش أعرف بقى
رحت عند أنجى وقريته وعرفت انه التاج ده شوية أسئلة كده .., غرضها تلبيس الزبون اللى هو انا طبعا
قلت هجاوبه بس لما ابقى رايق .., شويه كده وداخل عند الزميلة غواص بحر الأمل فى المدونة الجميلة اللى بحبها
لقيتها عاملة نفس التاج ومزودة عليه تاج كمااان ومختارة العبد لله علشان يجاوبه
أنا مبجاوبش التاج ده لأى حد على فكرة (يا شيخ اتلهى .., انت كنت لاقى ) ده اول تاج حد يعبرك بييه
انما علشان خاااطر أنووووووجتى وعلشان خاطر غوااص .., انا قررت أجاوبه
أنا دوشتكم معايا .., ايه الرغى ده كله ., هجاوب التاج على طوول اهه

اية اللي حيحصل لايميلك لما تموت ؟
يا ساتر يا رب
من أولها كده مووت
ايه اللى هيحصل يعنى .., الناس اللى بكلمهم وميعرفونيش .., هيلاقونى او لاين على طوول وهيفتكرونى بلكتهم .., شوية كده والايميل نفسه هيتقفل
انما انا شايف السؤال الأحسن .., ايه اللى هيحصل للمدونة لما اموت
الناس هتفضل تدخل وتعلق .., لحد مواحد من ولاد الحلال اللى اعرفهم يخش يقول ان انا اتكلت على الله ويقول لكل اللى يدخل يقرالى الفاتحة

اديت الباس وورد لحد قبل كده؟
لا محصلش انى اديت باسوورد ايميلى لحد .., يمكن بحب احتفظ بجزء من خصوصيتى .., فمحصلش انى اديت الباسورد بتاع ايميلى لحد قبل كده
لو اه ..كانت طبيعة علاقتك بيه ايه ؟
مقلنا محصلش.., ولو هيحصل .., هيبقى اكيد حد بحبه
اسمك ؟
هو أنا قاعد فى القسم ولا ايه .., لا انا محدش يقولى اسمك
انتو فاكرينى ملييش اهل ولا ايه
قال اسمى قال
شوية شوية وتقولولى اسم الدلع
ولا الطيب احسن
اسمى احمد فؤاد
اسم الدلع المشهور فى وسط اصحابك ؟
ادى اخرة التساهل .., وصلنا لاسم الدلع
انا قلت مسكتش من الأول
أنا محدش يقدر يدلعنى .., ولو حد دلعنى أغزه
عمرك ؟
واحد وعشريين سنة وخمس شهور
طوييل وعرييض وحليوة ولا أعوول
برجك ؟
ااااه اااحم اااحم
جينا بقى للإحراج
بصو أنا هقول
بس مش عايز حد يفتح بقه
لو سمعت حد بيضحك هعوره
العذرااااااااء
أيوة العذراااااااااء
بتضحك ليه يا بنى ياللى هناك انت .., انا قلت محدش يضحك
هو نصيبى كده بقى أعمل ايه يعنى
مجالك أو مجال دراستك ؟
طالب طب بشرى .., سنة خامسة
شخصيتك نوعها إيه ؟
أخضر وبأستك من فوق
رومانسى أجيد الطهو
أحب التنانين الزرقاء
أمال اقول ايه يعنى .., بقى بالذمة ده سؤال
انا عن نفسى من النوع الطيب العاطفى اللى بيخاف على مشاعر اللى قدامه .., واللى مبيحبش يزعل حد
المود بتاعك ؟
هادى معظم الوقت .., بهزر وبضحك على طوول
وقت فراغك بتعمل فيه إيه ؟
بقعد عالنت وأشوف المدونات اللى بحبها
يا اما اقعد مع صحابى ونصيع سوا
الأكلة المفضلة ؟
اااه
يا سلااام
هو ده الكلام
بحب اللازانيا ..,البيتزا .., النجرسكو .., المكرونة بالبشاميل .., والملوخية الخضراء
الصفات اللى أخدتها من بابا ؟
العصبية فى بعض الاحيان .., دماغى ناشفة .., احترام العيلة .., الصراحة التامة
الصفات اللى أخدتها من ماما ؟
الطيبة الشديدة اللى تصل للعبط فى بعض الاحيان .., الروقان .., حب الاصحاب واحترامهم .., الكرم الشديد
اكتر ست حاجات بكرهها ؟
الكذب
الحقد
الغيرة
الكره
الظلم
الفساد
اكتر ست حاجات بحبها ؟
الحب
الصداقة
الأمانة
تكبيير الدماغ احيانا
الصراحة
السفر
الشغل بالنسبة لك ؟
أكيد هيكون كل حاجة .., تحقيق الذات.., كيان مستقل .., كل اللى بحلم بيه
ايه الكمبيوتر والانترنت بالنسبة لك ؟
تقريبا دلوقتى بقى كل حاجة بالنسبة لى .., لازم كل يوم ادخل .., لو النت اتقطع بخرب بيت الراجل بتاع الوصلة .., كفاية انه عرفنى بالبلوجات وبالناس اللى زى العسل دى
بحبكو موووووووووووووووت
نيجى بقى لسؤال غواص التانى
خمس حاجات محدش يعرفها عنك ؟
الأول
وانا صغير مكنتش بحب اكل السيريلاك .., وكان اخويا الكبير بياكله بدالى هههههههههه
انا بفضحه كده صح ؟
وكان اسم الدلع بتاعى ميلوبا
على اسم نوع من انواع اكل الاطفال
كانو بيحبو يغيظونى
هههههههههه
الثانى
عندى درج خاص مبفتحوش لأى حد خالص .., فيه حاجات خاصة بيا .., حاجات قديمة أوى .., صدفة لقيتها وانا صغير ومحتفظ بيها لحد دلوقتى .., قلم فاضى بتاع واحدة كانت معايا فى الابتدائى وكنت بحبها ايامها .., وخدت منها القلم ده بعد ما فضى .., ومحتفظ بيه لحد دلوقتى .., كان اسمها ايمان .., وحشانى اوى على فكرة .., مشفتهاش من ابتدائى
قلم تانى كنت خدته هدية من مدرس الفرنساوى ولسه محتفظ بيه لحد دلوقتى
تذاكر قطر وتذاكر الترام بتاعة اسكندرية وتذاكر أتوبيسات من بتاعة القاهرة
وحاجات تانية كتيير
الثالث
وانا صغير كنت بخاف اطلع السلم بتاع البيت بالليل .., كنت بتخيل ان الوحش الاسطورى هييجى ورايا وانا مش شايفه .., علشان كده كنت بجرى واخاف ابص ورايا
الرابع
وانا صغير كنت شقى جدا جدا .., فى مرة وانا بجيب توت .., وقعت على راسى .., واتفتحت ساعتها .., وفضلت عند واحد صاحبى مستنى الدم يبطل .., علشان مكنتش عايز اعرفهم فى البيت انى جرالى حاجة .., وكان هيغمى عليا تقريبا لان الدم مكانش راضى يقف .., سبحان الله ربنا رأف بحالى .., وبطلت انزف والجرح لم لوحده من غير مروح لدكتور ولا حاجة .., وهما لسه لحد دلوقتى ميعرفوش الحكاية دى
انا شريير
نيا هاهاهاهاهاهاهاه
الخامس
أنا ممكن اعرف ان حد اتكلم عليا من ورا ضهرى .., ومقلووش .., وافضل اتعامل معاه عادى ولا كأنى سمعت حاجة .., واكون مستمتع بقى انى شريير وانى معرفتووش وانى قادر اتعامل معاه عادى .., لكن بعد شوية .., بنسى أصلا ان كان فيه حاجة .., واصفى تانى من جوه زى الاهبل
علشان كده عمرى معرفت اخد موقف قدام حد
يا اهبل
تحب تمرر التاج ده لميين ؟
والله انا معظم اللى اعرفهم عملو التاج ده
يبقى امرره للمتكاظيين كلهم نفر نفر
خصيصا المعلم سوول علشان عايز اعرف هيقول ايه فى الحاجات دى
أنا شريير نياهاهاهاهاه
وأى حد تانى يحب يعمل التاج .., يتفضله .., دى سلطانية اصلا مش تاج
 
posted by zordeak
Permalink ¤