Thursday, March 15, 2007,12:55 AM
ربما أعود ..أو لا أعود
.
.
.
المدونة مغلقة حتى يقضى الله أمرا كان مفعولا
.
.
أعلم أنه ليس الوقت المناسب لكتابة شيىء .., لكن يكفى التأجيل
.
.
قررت غلق المدونة لفترة قد تطول
.
.
الأسباب كتيير
لكن أكتر سبب هو قلة الوقت .., وقرب الامتحانات
أنا يمكن مباخدش قرارات كتيير فى حياتى .., بس يمكن كمان ان المدونة دى علمتنى حاجات كتيير .., أهمها انى اعرف اخد قرار
قرار انى اعمل مدونة أصلا .., كان أحسن قرار خدته فى حياتى .., قرار انى أبطل جبن من مواجهة نفسى
من المرات القليلة اللى اتحديت نفسى فيها .., وكسبت التحدى
عالم التدوين الساحر اللى خدنى من أول دقيقة
وانا بلف وادور فى المدونات .., لقيت ان كل حد قريتله كلمة ..,. ضاف لى كتير أوى
وانا بشوف كلام الناس .., كنت فاكر انى بكتشفهم من كلامهم ده
بس اللى عرفته أكييد .., انى كنت بكتشف نفسى .., مع كل كلمة قريتها .., غصت جوايا أكتر
وعرفت مين أحمد .., اللى كنت فى اوقات كتيير معرفش حاجة عنه
التدوين مش واحد قاعد قدام الكمبيوتر .., وبيكتب بوست.., ولا بيرد على تعليقات
التدوين ده عالم .., كلنا عايشين فيه .., وكلنا ماسكين قلم واحد ...بنكتب بيه جوه قلوبنا
.
.
المدونة دى علمتنى انى أبطل ضحك على نفسى
أنا بعترف انى من الناس اللى بتضحك على نفسها كتيير اوى
بس كفاية بقى
.
.
المدونة دى عرفتنى بناس من عالم تانى
لو اتكلمت عنهم مش هقدر اوفيهم حقهم .., كلهم غيرونى من جوه .., وكلهم قربونى من نفسى
وكلهم حسسونى اننا عيلة كبيرة
بجد هتوحشونى كلكم
وبجد بحبكم كلكم
انجى سمراء النيل واختى الجميلة .., واشرف أخف دم اخويا الكبير .., وعمرو أحمد اخويا الصغير .., وياسمين الانسانة بجد .., وبيتى الكبير اللى فيه تسنيم وإسراء الأميرة المفقودة .., ومنة الملاك الصغير .., وبيتى التانى اللى فيه محمد سوبر نوفا وجوسى الجميلة وروزاليا ..,بسمة الرقيقة .., رودى ساعة الغروب .., منال البيدا اللى وحشتنى أوى .., ومرام ما علينا رفيقة الكفاح ..,ميمو الجميلة .., وكلبوظة ونوارة نجم وهبة .., نهى محمود .., والباشمهندس احمد القاضى ..,سكينة ونورا همس الليل
وكل حد قريتله وسبت عنده تعليق .., اكيد أثر فيا وأكيد هيوحشنى
.
.
أنا مش هقفل البلوج على طول طبعا لان البلوج ده حتة منى .., بس هسيبه وانا عارف انى أكيد راجعله
يمكن بعد ما تخلص الامتحانات .., هتخلص بعد ست شهور .., ياااااااااه ..وقت كبييير اوى
هتوحشونى أوى أوى أوى
.
.
إدعولى بقى لو بتحبونى
 
posted by zordeak
Permalink ¤