Friday, March 30, 2007,12:17 AM
عدنا والحمد لله
ورجعنا الحمد لله
أنا بجد مبسوط أوى اوى انى راجع اكتب تانى هنا
ومبسوط أوى أوى انى راجع تانى وسطكم
الفترة اللى فاتت دى كان وقتى مضغوط جدا ., امتحانات كتيير وتعب وإرهاق فى الكلية
وجه عليا الوقت اللى خلانى أفكر انى اقفل المدونة لحد مخلص امتحانات خالص
بس صراحة .., ومن غير كسوف .., مقدرتش
الطبيعة الانسانية غلبتنى .., وطبعا نصايح الكتيير منكم واللى قالولى انى ممكن اعرف اظبط وقتى بين المذاكرة والكتابة والتواجد هنا .., وأنا ناوى فعلا انى اعمل كده
عايز طبعا أشكر كل اللى كلمونى وكل اللى حسسونى اننا اخوات فعلا
أنا عرفت ناس هنا .., فى العالم الافتراضى .., مكنتش اتخيل انى هعرف ناس زيهم ., قمة فى الروعة والجمال
بعتز فعلا بيهم .., وبعتز بوجودهم معايا
نيجى بقى للتاج اللى كان عليا من تسنيم
انا عارف انها عايزة تقتلنى دلوقتى .., وبتقولى التاج حمض .., ومينفعش كده
علشان كده بعتذر عن التأخير
أنا لقيت انجى سمراء النيل كمان باعتة نفس التاج .., ومزودة عليه كمان تاجين .., هحل واحد فيهم .., انما التانى ده فانا شايف انه بناتى خالص يا انجى ومينفعش اعمله
نبدأ بقى على طول
.
.
.
.
هل تسعد عندما يمرر لك أحدهم تاجا؟
أكيد اه طبعا .., يعنى لما حد بيمررلى تاج بيبقى فاكرنى .., وعايز يعرف أكتر عن احمد الانسان مش المدون مع انهم مينفصلوش عن بعض .., بس فعلا فعلا يعنى ., بتبسط لما حد بيفتكرنى
.
هل مقدار سعادتك أو شعورك أيا كان - عند تمرير التاج لك يختلف حسب المدون الذي يمرر لك التاج؟
بيتهيألى اه .., يعنى انا لو لقيت حد معرفوش كويس .., او حتى مبعلقش عنده .., وباعتلى تاج .., يبقى الحد ده مهتم بيا فعلا وبيحاول اننا نقرب من بعض .., وانا بقدر ده .., وبفرح بيه كمان
يعنى مثلا انا عارف أحمد مبرمج حر من زمان .., وبحب بلوجه جدا .., بس مكنتش بعلق كتير هناك .., وهو كمان علق عندى مرة أو مرتين تقريبا .., بس يوم مقلت انا هقفل البلوج كان اول الناس الى زعلت .., وعمل بوست مخصوص كمان .., أنا فرحت أوى لما لقيت انه متابعنى زى منا متابعه واتفاعل معايا كمان بالشكل ده .., وانا اكيد شايف اننا هنكون اصحاب كمان ان شاء الله
.
.
هل تستمتع عند إجابتك عن أسئلة التاج؟
أكيد طبعا بستمتع .., أصل انا من نوع الناس اللى بيحب يتكلم كتيير .., فبعيش بقى فى اجابة اى تاج
.
.
هل ترى للتاج أهمية حقيقية ؟
بقى ده سؤال برضه
أكيد طبعا شايف انه له أهمية كبيرة كمان
أولا ..أنا لما بجاووب تاج ..الناس بتعرفنى من جوه أكتر .., ارائى فى اسئلة التاج المختلفة
وجهة نظرى فى حاجات معينة .., بعض الاسرار اللى انا بطلعها وانا مش زعلان .., لأنى شايف انى بقرب بيها منكم
بحس اننا عيلة واحدة وكلنا عايشين مع بعض
لا التاج مهم يعنى .., تعرفو حاجة كمان .., التاج مهم .., مهم صحيح يعنى
.
.
هل فكرت في عمل تاج خاص لك من قبل؟
فكرت .., بس لما أفضى بقى ان شاء الله هبقى أمخمخ كده واظبط تاج عليه الختم بتاعى
.
.
هل تفضل قراءة أجوبة التاج عند المدونين الآخرين ؟ أم لا تهتم سوى بالتدوينات الأخرى فقط؟
يعنى أنا بقول ايه دلوقتى
اه طبعا .., انا عايز اعرف اللى قدامى ده اكتر .., علشان كده بشوف ردوده على التاجات وكمان ببعتله
.
.
عندما ترد على التاج ما الذي تراعيه أكثر؟
هيا بتبقى حسب المود ., يعنى ساعات بحاول ان الاجابات تبقى خفيفة الدم .., وساعات انها تكون صريحة اوى ومباشرة .., حسب المود
.
.
إلى من تحرص على تمرير التاج؟
أكيد طبعا لكل اصحابى ., ولكل اللى انا عايزهم يكونو قريبين منى
.
.
هل تحرص على قراءة اجابات من تمرر لهم التاج ؟ و هل تغير إجابتهم للتاج شيئا في ادراكك لهم ؟
أكييييييييد .., اغنيها ولا ايه ؟
.
.
هل تلتزم حرفيا بأسئلة التاج ؟
أكييد ., ودى حاجة بتخنقنى ساعات زى دلوقتى كده ., انى بطبع السؤال على طول وبعدين اجاوب .., وتسنيم عاملة كوبى رايت .., بس انا طلعت شرير يا تسنيم وعرفت اطبعها
ctrl + cربنا يخليلنا ال
هههههههه يلا بقى .., خلى احمد يظبط الحكاية دى كمان ., أحمد شقير كان كاتب بوست عن الموضوع بتاع الحماية ده ممكن تظبطيه منه
.
.
ما هي نوعية التاجات التي تفضلها ؟
النوع البطيخى .., بس يا ريت يكون من غير بذر
.
.
____________________
.
.
التاج التانى من انجى بيقول
.
هل كنت طالب شاطر فى المدرسة ؟
الصراحة .., وبكل كسوف ووش أحمر .., ااااااااه
أنا كنت شقى .., بس كنت شاطر باعتراف الجميع اللى لسه بيقابلونى لحد دلوقتى وفاكرين اسمى الخماسى اللى محدش يعرفه اصلا .., بيتهيألى ابويا نفسه مش فاكر اسمى الخماسى
.
.
ايه كانت احب مادة و اكره مادة ليك فى المدرسة ؟
أحب مادة كانت الانجليزى والأحياء والكيمياء والفرنساوى وفى بعض الاحيان العربى وبتبقى حسب المدرس
انما اكتر مادة كنت بكرهها بقى فهيا الجغرافيا .., وليه كنت بكره الجغرافيا فدى عايزة بوست كامل هقولهولكم المرة الجاية ان شاء الله
.
.
كنت عايز تطلع ايه وأنت صغير ؟
أنا كنت عايز أطلع طيار .., وكنت بحلم بقى وانا نازل من الطيارة بعد مدمرت كل الاعداء اللى فى الدنيا .., وشايل الخوذة فى ايدى .., وبعدين البنات الحسناوات واقفين مستنيينى وبينثرو الزهور فوق راسى .., وطبعا اطلع فى التلفزيون بقى وجماهير الشعب الغفيرة تسقفلى .., وطبعا ده ملوش علاقة بان الطيارين بيتحولو لرؤساء جمهورية فى بلدنا .., لكن الواحد صحى من الحلم على قفا كبيير اوى .., لما جاب مجموع كبير .., وحس انه لو مدخلش طب هيبقى خيب أمل الأمة اللى فى البيت .., فاتكل على الله وباع حلم الطفولة
.
.
نمرر التااجات الحلوة دى لمين بقى ؟
.
.
المتكاظين
سها rivendell**
الاء وحالاتها
ana keda
جوسى
اسراء الاميرة المفقودة
بيسو
روزاليا
زحل الفلكى
ياسمين الانسانة
رضوى ساعة الغروب
hebaz
الاخ محمد عبد الغفار
شيماء الصراحة خنقة
.
 
posted by zordeak
Permalink ¤